Om avdelningen
Våra kollegor inom hyresadministrationen bidrar med spetskunskaper inom exempelvis ekonomi, juridik, systemstöd och verksamhetsutveckling. De har roller som hyresadministratör, hyrescontroller, systemägare, verksamhetsutvecklare och chefer. De har starka relationer till övriga avdelningar och skapar värden tillsammans.
Deras uppdrag är att skapa förutsättningar för Balders affär, att säkerställa att kollegorna som arbetar med uthyrning och förvaltning av våra fastigheter har rätt verktyg.
De arbetar främst i vårt fastighetssystem men också i bolagets egenutvecklade CRM-system. De har stort fokus på systemstöd och digitalisering av arbetsuppgifter och arbetar med säkerställande, uppföljning och analys. Tillsammans utgör de en viktig del av Balder.
Kollegor på hyresadministration säger ”Det bästa med att arbeta med hyresadministration på Balder är variationen av arbetsuppgifter, de utvecklingsmöjligheter som erbjuds, det kontaktnät som skapas internt med kollegor runt om i organisationen samt att få vara del av en avdelning som strävar efter utveckling.”