FRÅGOR OCH SVAR
-
Vi publicerar annons för praktik två gånger om året, ungefär ett halvår innan aktuell praktikperiod. Vi rekommenderar att söka i god tid då vi vanligtvis fyller våra praktikplatser flera månader i förväg. Vi tar enbart emot dig som har praktik som en del av din utbildning på universitet, högskola eller yrkeshögskola.
-
Vi lägger ut nya tjänster löpande på vår karriärsida. Inför ansökan ber vi om CV samt svar på våra urvalsfrågor för tjänsten. I samband med ansökan får du en länk till att utföra våra rekryteringstester. Det är först när du utfört testerna som din ansökan är komplett.
För att inte missa när vi lägger ut en ny tjänst är du välkommen att ”connecta” med oss. Genom att connecta med oss så kommer du att få ett mejl när vi annonserar en ny tjänst inom de områden som du är intresserad av. Om du har frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss på rekrytering@balder.se.
-
Våra rekryteringstester MAP och Matrigma är ett objektivt och vetenskapligt verktyg att bedöma kandidater i syfte att matcha rätt person till rätt tjänst. Det möjliggör en ökad träffsäkerhet samt är mer rättvis för dig som söker arbete hos oss, då samtliga kandidater bedöms utifrån samma premisser. Testerna grundar sig i evidensbaserad forskning med hög validitet och möjliggör även att se till potential i större utsträckning än enbart de formella kompetenserna.
Problemlösningstestet mäter en individs förmåga att ta sig an ny information genom att kunna se relationer mellan olika objekt och fylla i luckor där information saknas. Personlighetstestet mäter individuella karaktärsdrag som har betydelse i arbetslivet. Olika roller kräver olika kompetenser och med hjälp av personlighetstest kan vi enklare förutspå vem som har bäst förutsättningar att vara framgångsrik i rollen hos oss.
-
Vi tar emot spontansökningar för dig som är intresserad av att arbeta inom förvaltning, fastighetsskötsel och drift via denna annons. Kom ihåg att en spontanansökan inte är en ansökan till ett specifikt jobb, så håll även utkik på vår karriärsida och ansök till de tjänster som du är specifikt intresserad av. Vi tar inte emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.
-
Som medarbetare på Balder får du arbeta i en dynamisk miljö där du får mycket ansvar i din roll, vilket skapar goda förutsättningar för personlig utveckling. Som medarbetare inkluderas du i Balderhjulet, vilket är ett årshjul som innefattar mål- och utvecklingssamtal med din närmsta ledare där ni får tillfälle att diskutera hur du vill utvecklas i din roll hos oss. Du har även regelbundna avstämningar för att få hjälp och stöttning i ditt dagliga arbete.
Som en del av din introduktion hos oss får du möjlighet att gå Balders Roots, ett koncept där du praktiserar på olika delar av verksamheten för att få en djupare inblick i dina kollegors vardag och verksamheten som helhet. Vi har även en intern utbildningsplattform som heter Balder Akademi, där du som medarbetare från start har tillgång till en stor mängd utbildningar inom de områden vi är verksamma inom.
-
Som anställd på Balder har du tillgång till en mängd förmåner, till exempel friskvård i form av ett generöst friskvårdsbidrag och en friskvårstimme varje vecka. Vi erbjuder även företagshälsovård via Feelgood Plus, gruppförsäkringar privat och mycket mer.
-
Våra arbetstider för arbetare är klockan 07:00 – 16:00 och 08:00-17:00 för tjänstemän med möjlighet till flex +/- en timme.